בית חב"ד ארנונה-תלפיות ירושלים

א-ה 9.00-19.00

תמיד זמינים עבורכם גם בטלפון

הכוח לשנות

רק אדם בעל מדריגה רוחנית גבוהה, עם הרשאה מיוחדת יכול לעשות את העברה הבנקאית הזו מהחשבון העליון לחשבון למטה. וכן להעביר תקציב מסעיף בריאות לסעיף פרנסה וכדומה.

האדם הינו יצור מורכב.

מצד אחד הוא יצור אפסי כגרגיר חול מול מרחבי היקום הפיזי של מיליוני שנות אור. ומה גם כלפי העולמות הרוחניים האין סופיים. לא לחינם הוא משול כחרס הנשבר וכצל עובר..

מאידך, ניתנה לאדם האפשרות המדהימה לפעול שינוי במציאות העולם בכלל ובקשר אליו בפרט. דבר זה נעשה על ידי התפילה. בחסדו של ה' ניתנה היכולת לאדם לפנות אליו ישירות בכל עת ושעה ולבקש את רצונו בשינוי מצבו הרוחני והגשמי.

המעלה העצומה בכך היא שכל אדם באשר הוא ללא הגבלת מדרגתו הרוחנית ורמת השכלתו והרגשיו, יכול לפנות ישירות למנהל העולם והוא מאזין אליו. על כל נושא שהוא. וגם אם נגזר על האדם דבר מסוים הוא יכול על ידי התפילה ליצור רצון אלוקי חדש וכנוסח הרגיל בתפילות 'יהי רצון'.

הבעייתיות שכן קיימת באופציה זו של התפילה, שהיא על תקן 'סטנד ביי'. אין כל וודאות שהתפילה אכן תתקבל ותקוים. ישנם פרמטרים רבים לעניין, התלויים בגורמים כאלה ואחרים. 'קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת'. ולא תמיד האמת הזו אכן מאירה באדם.. וישנם גם גורמים התלויים בעניינים שלמעלה – האם היא עת רצון או עידנא דריתחא ועוד.

כאן נכנסת לתמונה אופציה נוספת שהיא שינוי במציאות העולם על ידי ברכה מאדם בעל אישיות רוחנית גבוהה.

הטכניקה של הברכה עובדת כך:

כל אדם יש לו חשבון בנק רוחני בבנק העליון שבו נמצא התקציב השנתי שלו הנקבע בכל ראש השנה. אז, ניתנים הפקדות לכל אדם במגוון צרכיו. בבריאות ,בפרנסה, ובנחת מילדיו.

באופן עקרוני לא ניתן לשנות את ההגדרות ההשפעה. לצורך העניין, אדם שנקצב לו פרנסה בהרחבה, אך לא נקצבה לו בריאות הנכונה ח"ו, לא יוכל לשנות את צורות ההשפעה ולהמיר את העושר בבריאות.

בעיה נוספת ועיקרית : פעמים רבות קורה והתקציב העליון לא ניתן למימוש בעולם הזה הגשמי. הסיבה לכך היא שהתקציב העליון הוא רוחני, וכדי להמירו 'ממטבע חוץ' למטבע עובר לסוחר בעולם הזה לא תמיד ישנו אישור. מתקיים דיון בכל פעם האם האדם אכן ראוי שהשפע ירד אליו למטה.

לכן מה שקורה פעמים רבות, שישנם חסכונות רבים שתקועים בחשבון הבנק למעלה ללא אפשרות לשבור את החיסכון ולפדות אותו.

כאן נכנס אפקט הברכה. המשמעות המדויקת של המילה ברכה היא המשכה והורדה. אלא שלא כל אדם יכול לפעול זאת. רק אדם בעל מדריגה רוחנית גבוהה, עם הרשאה מיוחדת יכול לעשות את העברה הבנקאית הזו מהחשבון העליון לחשבון למטה. וכן להעביר תקציב מסעיף בריאות לסעיף פרנסה וכדומה.

הבעייתיות בדרך זו היא שהצדיק יכול רק להוריד שפע שקיים בשוש האדם למעלה ולהביאו לכדי ממשות גשמית, אך אם אין למעלה תקציב לא תעזור שום ברכה.

ישנה דרך נוספת, 'הדרך השלישית', והיא מהווה שילוב של ברכה ותפילה.כוח התורה – פסק דין של תלמיד חכם גדול המעוגן בכוח התורה.

כשאדם הלומד תורה בקדושה עליונה מביא תימוכין לבקשתו מהתורה הרי הפסק דין שלו יש בכוחו לפעול את העניין בעולם. זאת מכיוון שהתורה היא התוכנה שמאחר המסך שנקרא עולם הזה 'אסתכל באורייתא וברא עלמא',ולכן בכוחה לפעול בו שינוי.

ישנו אופן נעלה יותר – מסלול v.i.p,  שבו צדיקים עליונים יכולים לחולל שינוי בבריאה ללא תפילה ואף ללא פסק דין ממוקד על מקרה ספציפי. מספיק רמז קל מצידם על מעוניינותם בענין והעניין יפעל.זאת מצד שמאיר אצלם האור האין סופי שבתורה שלמעלה מהחכמה ולכן אין צורך בהסברים אלא די ב'רצון יריאיו יעשה'

כזה הוא הסיפור על רשב"י שפעל ירידת גשמים ע"י אמירת תורה על פסוק מסויים שאמנם היה לו שייכות לעניין הגשם,אך לא דיבר כלל על פסק דין שגוזר שירד, ואעפ"כ הדבר נפעל מיידית בדרך ממילא..

זה כמו ההפרש בין רצון של האדם בדבר מסויים שכדי לממשו הוא צריך להלחם עם עצמו והרגליו, לעומת דברים שיש לאדם תענוג בהם הרי הדברים נעשים במהירות ובזריזות ובדרך ממילא..

הרבי מסביר שעדרך זה נפעל אצל מי שמפיץ תורה חוצה גם לרחוקים ביותר שזה מעורר התענוג  של הקב"ה וכן ארז"ל כל המלמד בן עם הארץ תורה אפילו הקב"ה גוזר גזירה,מבטלה בשבילו'.

וברור הדבר שע"י ההתקשרות האמיתית מקרב ולב עמוק לצדיק הדור שבכוחו לפעול כל הישועות ובדרך ממילא, נמשכת ברכה עליונה על האדם בכל ענייניו. ובפרט בימי סגולה מיוחדים הקשורים למהות נשיא הדור ע"י ההליכה בדרכיו ואורחותיו אשר ציוונו זוכה האדם להצלחה רבה בכל ענייניו עד לאופן שלמעלה מהגבלות הטבע..

הרב אריק מלכיאלי הוא מרצה בכיר בארגון 'מחנה משותף'

מערכת האתר

השאירו תגובה